Aankomst in Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Janneke Vries - WaarBenJij.nu Aankomst in Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Janneke Vries - WaarBenJij.nu

Aankomst in Madrid

Blijf op de hoogte en volg Janneke

08 Februari 2014 | Spanje, Madrid

Hoihoi allemaal,

Nu ik een aantal dagen in Madrid ben en al van veel van jullie de vraag heb gekregen hoe het hier is, dacht ik: laat ik toch maar een blog schrijven. Ik kan niet beloven dat ik veel zal schrijven, maar ik ga mijn best doen jullie enigszins op de hoogte te houden.
Afgelopen dinsdag begon het, een half jaar wonen en werken in Madrid. Samen met Casper ben ik, na de nodige knuffels en kussen te hebben uitgedeeld, dinsdagochtend vroeg hiernaartoe vertrokken. Na aankomst op het vliegveld hebben we een taxi naar het appartement genomen. Hier zou de broer van de huisbazin om 11:00 zijn, om ons de sleutels te geven. Dit was de eerste ervaring met het spaanse mañana mañana, rond half 12 (was nog best snel!) kwam meneer op zijn dooie gemakkie aangelopen. Vervolgens stond hij erop mijn koffer te dragen, wat ik eerst nogal overdreven vond. Toen ik er daarna achter kwam dat we zo'n 8 trappen op moesten, was ik erg blij haha. Het appartement ligt op een ontzettend mooie plek en is vrij groot. Het enige dat heel klein is, is helaas de douche (rechtop staan is het enige dat kan, je haar wassen of je douchegel van de grond pakken zorgt er automatisch voor dat het douchegordijn, dat sowieso al continu aan je vastplakt, zo wordt verschoven dat heel de badkamer in een soort oceaan verandert).
Dinsdag heb ik vooral bijgeslapen van de reis en 's avonds kwam onze (engelssprekende!) huisbazin langs. Een ontzettend lieve vrouw, die ons overal mee wil helpen en ons al heeft gewaarschuwd voor haar tante, die in hetzelfde gebouw woont: ''she likes to gossip, so watch out!''
Helaas voelde ik me niet zo heel goed, wat erin resulteerde dat de woorden die ik tot nu toe aan mijn Spaanse woordenschat heb mogen toevoegen o.a. antibiotica, pijn, keelontsteking, arts en koorts zijn. (Mijn fantastische papa en mama hebben in Nederland via skype kunnen constateren wat er aan de hand was, nadat ik met m'n webcam in m'n mond een minuut lang ''aaaa'' heb gezegd) De rest van de week heb ik vooral in bed doorgebracht, wat niet heel erg was, aangezien het weer hier niet echt lekker was. Maar sinds vandaag werkt de antibiotica, dus ik kom er weer helemaal bovenop!
Maandag begint mijn stage in het Westin Palace, ik ben heel benieuwd! Verder is Madrid, voor zover ik de stad heb gezien, een onwijs mooie stad! Op dit moment hebben de meeste madrileños vrij en lopen ze over straat te praten (in nederland zou het schreeuwen zijn) en gezellig te doen. Ook zijn ze over het algemeen onwijs lief en behulpzaam, ik ga het wel redden hier dus!
Tot nu toe heb ik één foto gemaakt, die zal ik zometeen uploaden. Deze foto laat het plein zien waaraan ons balkon ligt, geen betere ligging mogelijk toch?
Ik laat jullie snel weten hoe mijn stage verder bevalt en of ik weer nieuwe woorden heb geleerd!
Un abrazo,
Janneke

  • 09 Februari 2014 - 00:35

    Joke:

    Hoi lieve Jan, ik ben blij dat je opknapt.
    Op naar maandag , dan gaat het echt beginnen!
    XXX

  • 09 Februari 2014 - 12:05

    Nina:

    Hoi Janneke, wat balen dat je ziek bent geweest, hopelijk ben je morgen weer helemaal fit. Leuk dat je ons laat meegenieten!

  • 09 Februari 2014 - 15:14

    Anne:

    Everything is going to be fine!!
    Muchos plezieros daar in Madrid :D

    En we skypen snel<3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Voor mijn studie aan de Hotel Management School Maastricht ga ik een half jaar op stage naar Madrid. Ik zal proberen om jullie middels deze blog een beetje op de hoogte te houden van mijn belevenissen. Al kan ik natuurlijk niks beloven...

Actief sinds 07 Feb. 2014
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 4652

Voorgaande reizen:

09 Februari 2016 - 12 Augustus 2016

Stage CTCA

04 Februari 2014 - 11 Juli 2014

Stage in Madrid

Landen bezocht: