El Sol - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Janneke Vries - WaarBenJij.nu El Sol - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Janneke Vries - WaarBenJij.nu

El Sol

Blijf op de hoogte en volg Janneke

11 Maart 2014 | Spanje, Madrid

Hola de nuevo! Er zijn inmiddels weer twee weken omgevlogen dus ik vond het tijd voor een verslag (dat ik in bed lig en geen zin heb om op te staan om te koken speelt ook mee). De afgelopen twee weken heb ik doorgebracht in de Areas Publicas. Hier wordt die afdeling trouwens ook wel ''Gol'' genoemd, althans zo spreken ze het uit. Nadat ik me een paar dagen had afgevraagd waarom ze het toch zo noemen, bleek dat ze het Engels woord ''hal'' hier uitspreken als gol, weer een raadsel opgelost. Op dit moment ben ik weer een afdeling verder gepromoveerd: ik werk nu als kamermeisje. Als ik de afgelopen weken vertelde dat ik ook naar deze afdeling ging, werd er gereageerd met: ''Ai, es el peor departamento!'' (Ai, dat is het ergste departament!). Ik als stresskip was dus wel een beetje nerveus om hier te gaan beginnen, vandaag na mijn tweede dag kan ik zeggen dat het hartstikke meevalt. Ik poets nu de hele dag kamers en dat is opzich prima te doen.
Verder heb ik mijn voetballiefhebbende zus lekker kunnen maken met het feit dat heel AC Milaan in het hotel slaapt en ik, toen ik wegliep om te eten, het hele team (inclusief Ballotelli) tegen het lijf liep. Ook het poetsen van de kamer van meneer Galliani, terwijl hij toekijkt, kan ik van mijn bucketlist strepen.
Verder is het weer hier onwijs fijn. Sinds ongeveer een week is er bijna continu zon en daar geniet ik natuurlijk volop van. Helaas ben ik ook wat verbrand, wat niet gek is volgens mijn huisgenoten. Mijn bijnaam van deze twee leuke heren is namelijk 'de huisginger', deze heren zijn dezelfde twee die het leuk vonden om mij buiten te sluiten op het balkon. Gelukkig is het uitzicht vanaf het balkon prima (al vallen de spaanse heren qua uiterlijk nogal tegen) en had ik eten bij me. Ook mijn collega's viel het op dat ik wat rood was, maandag is er minimaal vier keer lachend gevraagd: heb je in de zon gezeten? En of ik dat had! Nadat ik zaterdag de primark op had gezocht, voor lekker weer heb je immers zomerkleren nodig, heb ik heerlijk in het park gezeten. Toen ik zondag op het balkon mijn stagerapport zag te typen zag ik helaas in de weerspiegeling van mijn laptop al dat ik wat rood was geworden.. De conclusie is dus dat ik volgend weekend wat meer moet winkelen en wat minder in de zon moet zitten.
Zoals jullie kunnen lezen vermaak ik me prima, op de vraag ''Te gusta España?'' (vind je Spanje leuk?) kan ik dan ook een volmondig ''Si si!'' antwoorden. Ook kan ik vaak antwoorden met ''Si'' als mijn huisgenoot me vraagt of ik nog post heb. Dankzij een fantastisch idee van mijn geliefde mama krijg ik hier met enige regelmaat Nederlandse tijdschriften in de bus, heel leuk om zo nu en dan iets te horen vanuit Nederland heel erg bedankt iedereen daarvoor dus! Als tegenprestatie zal ik veel foto's op facebook posten van mijn heerlijke tijd hier, zodat jullie kunnen 'meegenieten'.
Hasta la próxima y besos!

  • 11 Maart 2014 - 22:05

    Martine :

    Klinkt goed Jan!
    En als je nou tijdens dat winkelen ook een fles zonnebrand koopt kan je ook nog in de zon zitten, helemaal mooi!
    Liefs vanuit Amsterdam xx

  • 12 Maart 2014 - 19:15

    Brigitte V Hees:

    Hoi Janneke, vanmiddag een jaloerse zoon gehoord...hij had je verslag gelezen over VOETBALLERS in het hotel! Wat een leuke verslagen maak je! Zo blijven we op de hoogte, al horen we in huize van Hees regelmatig je stem via Skype,haha
    Volgens mij gaat het daar prima en heb je een geweldige tijd! Veel plezier nog
    Heel veel groetjes ...ook van ome Leo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Voor mijn studie aan de Hotel Management School Maastricht ga ik een half jaar op stage naar Madrid. Ik zal proberen om jullie middels deze blog een beetje op de hoogte te houden van mijn belevenissen. Al kan ik natuurlijk niks beloven...

Actief sinds 07 Feb. 2014
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 4624

Voorgaande reizen:

09 Februari 2016 - 12 Augustus 2016

Stage CTCA

04 Februari 2014 - 11 Juli 2014

Stage in Madrid

Landen bezocht: