Niños en España - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Janneke Vries - WaarBenJij.nu Niños en España - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Janneke Vries - WaarBenJij.nu

Niños en España

Blijf op de hoogte en volg Janneke

18 April 2014 | Spanje, Madrid

Lieve allemaal, hier weer een reisverslag uit het mooie en zonnige Madrid. Nadat ik een tijdje jaloers op jullie was in het warme Nederland, kan ik hier ook in mijn korte broek rondbanjeren met 25 graden of meer. Na mijn laatste reisverslag heb ik geen promoties meer gemaakt, ik werk nog steeds bij de gobernantas. Wel mag ik steeds meer dingen doen hier wat het werken elke dag weer een uitdaging maakt. Ik geniet volop van al het contact met mijn collega's en kan steeds beter meepraten. Op dit moment heb ik vier dagen vrij, hierna sta ik nog vijf dagen bij de gobernantas en dan maak ik de switch naar de front office, toch nog een promotie!
In mijn vorige blog schreef ik dat ik misschien naar Santiago de Compostella wilde gaan, dit is uiteindelijk toch niet doorgegaan. Tien dagen non-stop werken bleek toch vrij vermoeiend en dan daarna meteen 's nachts de bus in om een stad te bekijken en een weekend niet te slapen leek me minder. Vandaar dat ik heb gekozen voor een dagtrip naar een andere stad, beste keuze ooit! Ik ben met een reisorganisatie voor studenten naar Toledo afgereisd. Vroeger was dit de hoofdstad van Spanje, er hebben o.a. romeinen, arabieren en joodse gemeenschappen gewoond. Door al deze verschillende groepen heeft de stad een hele rijke cultuur en staat ook niet voor niets op de UNESCO lijst, een onwijs mooie stad om te zien! Het weekend na Toledo kwam dan eindelijk het lang verwachte bezoek, Aline kwam! We hebben ons drie dagen fantastisch vermaakt met de stad bekijken, uitgaan, eten en uitrusten in de zon. Ook hebben we ge-bucketlist: we zijn naar las Ventas geweest, hét stierenvecht stadion hier in Madrid. Nadat we drie stieren hadden gezien, hadden we het wel gezien, maar ik vond het indrukwekkend om dit deel van de Spaanse cultuur te zien (al vond ik de leukste momenten de keren dat de matador bijna echt werd aangevallen en de slechtste matador de arena werd uitgefloten omdat hij de stier te lang had laten lijden). Nadat ik Aline op dinsdag om 7 uur 's ochtends weer op de bus had gezet ben ik zelf gaan werken voor twee dagen. Vanaf donderdag was ik namelijk weer vrij, dat komt omdat het hier nu Semana Santa is. Dit is een belangrijke week voor alle Spanjaarden hier en er zijn heel veel processies door de hele stad. Bij die processies lopen mannen op blote voeten met kruizen die ik in mijn eentje niet zou kunnen tillen zo'n drie uur door de stad om boete te doen. Ze hebben gewaden aan die later zijn overgenomen door de Ku Klux Klan en lopen met lange kaarsen die worden aangestoken in de schemering, het geheel ziet er dus best eng uit. Ik ga vanavond nog eens kijken of ik goede foto's kan maken.
Morgen zal ik afreizen naar Riaza, waar mijn huisbazin op dit moment is om daar een dag Pasen met haar en haar familie te vieren. Daarna heb ik nog een dagje vrij en ga ik weer werken. Na dan vijf dagen gewerkt te hebben is het ook hier koningsnacht en dit gaat goed gevierd worden! De volgende dag komen mijn ouders met mijn Annemieke en Liesbeth om ook de stad te bekijken, dat wordt natuurlijk een vol programma!
Als laatste weer een mooi verhaaltje dat te maken heeft met de titel van dit reisverslag: kinderen in Spanje. Ik ben erachter gekomen dat ik ook hier over het algemeen ouder wordt geschat dan ik echt ben. Tijdens het uitgaan is dit een leuk spelletje: als er wordt gevraagd hoe oud ik ben zeg ik altijd: raad maar! De meeste beginnen met gokken bij de 24 en gaan dan naar boven, de gezichten als ik vertel dat ik 19 ben zijn prachtig. Vervolgens laat ik wel altijd even mijn ID zien, aangezien niemand me gelooft. Het werd echter minder leuk toen ik een tijdje geleden in een botanische tuin liep. Een man van een jaar of 40 kwam naar me toe om te vragen of ik een foto wilde maken (hij vroeg dit in het Engels), ik antwoordde dat ik dat natuurlijk kon doen! Hij zei dat het raar was dat ik Engels sprak (is vrij vreemd hier in Spanje) en toen ik vertelde dat ik Nederlands was, kwam het gesprek op gang. De beste man vertelde me dat hij een tijdje in Nederland had gewerkt en dat hij, toen hij ging inchecken in zijn hotel, werd ingecheckt door een hoogzwangere vrouw. Toen hij haar had gevraagd of ze niet met zwangerschapsverlof moest, had ze gezegd dat dat in Nederland niet zo normaal was. Maar, zo zei deze meneer, dat was al een jaar of 20 geleden, hij vroeg zich af hoe dat nu was. De vraag die hij vervolgens stelde was: hoe heb jij dat gedaan toen je kinderen kreeg? Heb je ook geen verlof genomen? Door de manier waarop ik hem aankeek zei hij al meteen: oh je hebt geen kinderen? Waarna ik de beste man vertelde dat ik 19 was en nog niet van plan was om tienermoeder te worden. We hebben daarna samen hard gelachen om de vraag en ik ben verder gelopen, helaas liepen we in hetzelfde park, dus het kostte me nogal wat moeite om deze man niet nog vier keer tegen te komen. Dat was weer het verhaal voor deze keer, ik ga nu snel naar buiten (25 graden) om naar een park te gaan dat gemaakt is in de sfeer van de romantiek, hierover schrijf ik de volgende keer dus meer.
Besos!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Voor mijn studie aan de Hotel Management School Maastricht ga ik een half jaar op stage naar Madrid. Ik zal proberen om jullie middels deze blog een beetje op de hoogte te houden van mijn belevenissen. Al kan ik natuurlijk niks beloven...

Actief sinds 07 Feb. 2014
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 4620

Voorgaande reizen:

09 Februari 2016 - 12 Augustus 2016

Stage CTCA

04 Februari 2014 - 11 Juli 2014

Stage in Madrid

Landen bezocht: